Veel afvallen zonder moeite

Categorie: Voeding
Gepubliceerd: vrijdag 18 maart 2016
Geschreven door Super User

Het kost enige moeite om af te vallen, maar natuurlijk is iedereen op zoek naar die ene manier van veel afvallen zonder moeite en deze is natuurlijk niet moeilijk te vinden omdat er via het internet wel duizend en één manieren te vinden zijn om veel af te vallen. Maar welk van deze manieren werkt er nou, en welke totaal niet?
Vreemd als het klinkt verschilt het vaak nogal per mens, en dit heeft met verschillende zaken te maken zoals leeftijd, gewicht en hoeveel je wilt afvallen. Het is dus niet zo gemakkelijk als er overal wordt beweerd.

Met welke manier kun je toch veel afvallen?

De beste manier blijft toch altijd wel een goed dieet samen met voldoende beweging. Er zijn vele magische vet killers maar van de meesten is de werking nog niet eens bewezen, in tegenstelling tot normale diëten en sport waarvan de werking al meerdere keren wel degelijk is bewezen.
Op het internet zijn diverse voedingsschema's te vinden, en ook diverse sportschema's die helpen met afvallen. De voedingsschema's zijn zeer uitgebreid, en je krijgt met deze schema's tips voor zowel het ontbijt, als de lunch en het diner. Het voedsel is vaak erg voedzaam waardoor je niet continue met een hongerig gevoel rond blijft lopen. De voedingsschema's en sportschema's zijn op elkaar gericht, en het is zelfs mogelijk om via het internet een gepersonaliseerd voeding en sportschema te maken. Wanneer je gebruik maakt van dit soort schema's dan kun je veel afvallen zonder al te veel moeite.  

Citroensap is gezond

Categorie: Voeding
Gepubliceerd: vrijdag 18 maart 2016
Geschreven door Super User

Wist je dat citroensap erg gezond is? Vooral wanneer je de citroensap ongeveer een half uurtje voor het ontbijt nuttigt. Natuurlijk hoef je er geen “hap” uit te nemen. Dat ga ik je niet aandoen… In dit artikel ga ik je wel uitleggen wat je elke ochtend moet doen om je organen direct wakker te schudden.


Ontbijten met citroensap? SUPER gezond!

Het is misschien niet het eerste ontbijt wat jij in je gedachten hebt maar het werkt echt. Drink voordat je aan je ontbijt begint met een groot glas lauw/warm water met citroensoep erin. Gebruik voor de citroensap verse citroenen die je in de supermarkt of bij de groenteboer kunt kopen. Pers deze citroen met je hand uit en laat de citroensap in het lauwwarme water lopen. De pitjes van de citroen kunnen in het water vallen. Haal deze dan met een klein lepeltje eruit. De meeste mensen vinden dit niet lekker.

Ja, het is even wennen maar als je weet wat het voor goeds het doet met je lichaam dan heb je dat er zeker voor over. Want jij wilt toch ook fit en gezond door het leven gaan? Daar moet je dan wat voor over hebben. Een klein beetje citroensap met wat lauw warm water gaat dan echt wel lukken.

Maar wat doet het nou met je lichaam? Zoals gezegd in de eerste paragraaf zorgt de citroensap er voor dat de organen worden wakker geschud. De citroensap zorgt ervoor dat de organen voor je gaan werken en daardoor alle afvalstoffen af gaan voeren. Het is dan ook niet ongebruikelijk om meerdere keren naar de WC te moeten voordat je daadwerkelijke werkdag is begonnen. Dit is een teken dat het lichaam afstand doet van de afvalstoffen en dat is dan ook de reden dat je zoveel naar de WC moet gaan.

Zorg ervoor dat je ongeveer 30 minuten voordat jij aan je ontbijt begint de lauwwarme citroensap op gedronken hebt. Begin daarna met je normale ontbijt dat je in eerste instantie elke dag nuttigt.


Citroensap is slecht voor je tanden: Hoe los je dat op?

Het is in ieder geval aan te raden om de citroensap te drinken met een rietje. Door het drinken met een rietje zorg je ervoor dat de citroensap niet direct in aanraking komt met je tanden (tandglazuur). Door de citroensap kan je minder tandglazuur krijgen. Tandglazuur krijg je maar één keer dus wees er zuinig op. Drink dan ook nooit de citroensap rechtstreeks uit een glas maar gebruik altijd een rietje.

Naast het drinken met een rietje is het ook verstandig om pas je tanden te poetsen, minimaal een uur, nadat je het glas volledig hebt leeggedronken. De resten van de citroensap zijn over het algemeen dan wel verdwenen van je tanden. Wanneer je namelijk poetst met citroensap op je tanden zul je als het ware het tandglazuur verwijderen. Je krijgt er op het eerste gezicht wittere tanden van maar voor de lange termijn is het super slecht. Doe dat dan ook niet! Je moet namelijk nog heel je leven met je tanden.

 

 

 

Is vis eten wel zo gezond?

Categorie: Voeding
Gepubliceerd: vrijdag 18 maart 2016
Geschreven door Super User

Is vis eten wel zo gezond als de experts beheren? In dit artikel wordt duidelijk dat vis eten inderdaad gezond is en dat u het daarom twee keer per week moet eten. Daarnaast worden diverse vis soorten aan u voorgelegd die u op uw specifieke manier kunt voorbereiden.

Waarom is vis zo gezond?

Verschillende voeding experts beweren dat vis eten gezond is. Maar waarom is het nou zo gezond? “Vis is van nature erg vet” is mijn eerste reactie. Maar die reactie wordt weerlegd door de experts dat het hier voornamelijk gaat om gezonde vetten. Deze gezonde vetten zorgen ervoor dat de kans op hart- en vaatziekten verminderd. Daarnaast is de kans op een beroerte of hartinfarct kleiner bij het eten van vis.

Echter is er ook een keerzijde aan het eten van vis. Doordat de zee vervuild worden met zware metalen en andere schadelijke stoffen zorgt dit ervoor dat de vis ook van slechtere kwaliteit is. Soms is dit zelfs te merken aan de smaak.

Welke vis is het gezondst?

Er zijn natuurlijk diverse soorten vis verkrijgbaar maar welke is het gezondst. Er kan in ieder geval geconcludeerd worden dat kibbeling (gefrituurde wel te verstaan) slecht is. Frituren is sowieso slecht voor de gezondheid dus het is aan te bevelen door dat te beperken. De kibbeling die voornamelijk verkocht worden, worden zoals eerder gezegd gefrituurd. De transvetten van de olie trekt dan ook in de vis. Het is aan te bevelen om deze vissoort te vermijden.

Wilt u gezonde vis eten dan kunt u het beste kiezen voor makreel, zalm en bijvoorbeeld haring. Deze vissoorten bestaan uit omega 3 vetzuren die een positieve invloed hebben op de gezondheid. Er wordt zelfs beweerd dat deze vetzuren een positieve invloed hebben op haar en huid.

Vis is duur

Zoals u wellicht wel heeft gemerkt zijn wij toch erg positief over het eten van vis. Naast de schadelijke stoffen (hierbij moet vermeld worden dat de autoriteiten strenge controles uitvoeren op de kwaliteit van de vis) is vis erg duur. Dat moet zeker niet onderschat worden. De meeste mensen kiezen dan eerder voor een lekker stukje vlees in plaats van vis. Begrijpelijk gezien de prijs maar toch mist u de gezonde vetzuren die in de vis zitten. Natuurlijk kunt u dit gedeeltelijk opvangen door het innemen van omega vetzuur pillen.

Conclusie

Na wat onderzoek uit te hebben gevoerd kan er wel geconcludeerd worden dat vis eten wel degelijk gezond is. Door de strenge controles van de autoriteiten van op de kwaliteit van de vis kunnen wij met zijn allen gerust vis eten. Echter de prijs houdt de meeste mensen (begrijpelijk) toch tegen om elke week vis te eten. Gezien de voedingswaardes is het toch aan te bevelen om minimaal één keer per week vis te eten. Om de prijs toch enigszins te drukken kunt u letten op aanbiedingen. Daarnaast is ingevroren vis minder duur dan verse vis van de visboer. Op deze manier kunt u toch vis kopen zonder diep in de buidel te moeten tasten.

 

Gezondheid in Zuid-Gelderland

Categorie: Voeding
Gepubliceerd: vrijdag 18 maart 2016
Geschreven door Super User

In Zuid-Gelderland vinden we gezondheid erg belangrijk. Ons streven is dan ook om te voorzien in de informatieve behoefte over gezonder leven en eten. Deze website informeert over tal van zaken, waaronder overgewicht, obesitas, afvallen, dieet, lekkere recepten en wijzen waarop goed bewogen kan worden.

In Nederland wordt regelmatig onderzoek gedaan naar de gezondheid. Diverse GGD's uit diverse regio's uiten hun bevindingen. De conclusies zijn zorgwekkend: steeds meer mensen krijgen te maken met de gezondheidsrisico's rondom overgewicht. Men wordt te dik.

Enkele gegevens uit het onderzoek zijn bijzonder opvallend, zoals:

  • Het aantal volwassenen met overgewicht en morbide obesitas neemt in steeds grotere percentages toe;
  • Kinderen worden te dik, omdat ze vaak ongezonde tussendoortjes krijgen. De reden hiervoor is dat ongezonde tussendoortjes vaak goedkoper zijn dan een stuk fruit of een beetje groente voor op brood;
  • Veel ouders zijn zich ook niet bewust van de ongezonde ingrediënten van zogenaamde gezonde tussendoortjes, zoals fruit en muesli-repen;
  • Bewegen gebeurt steeds minder. Mensen willen meer controle hebben over hun gewicht en hebben te weinig tijd om te bewegen, dus kiezen ze eerder voor een dieet of een maaltijdvervangers;
  • Van de diëten wordt sinds 2016 het koolhydraatarme dieet het meeste gevolgd;
  • In de Randstad is het overgewicht nog erger dan in Gelderland;
  • Diverse artsen en ziekenhuizen zien een toenemend aantal mensen met hart- en vaatziekten ten gevolge van slechte en ongezonde voedingsgewoonten.
  • Roken blijft door veel mensen gedaan worden, net als het nuttigen van veel alcohol.

Het mag duidelijk zijn: ongezondheid wint het van gezondheid.

Hoe is hier het tij te keren? Wat kan er gedaan worden om gezonder te leven en een happy lifestyle te behouden?

Het heeft te maken met een combinatie van voeding, beweging en algemene omstandigheden. Door gezonder te gaan leven wordt de kans op welvaartsziekten (waaronder diabetes en obesitas) verkleint. Het streven van Gezondheidsgids Zuid-Gelderland is om dergelijke problematiek aan te pakken. Dat gebeurt met het verzorgen van informatietrajecten zodat mensen er bewuster van worden welk effect hun leefgewoonten op hun gezondheid en dat van hun omgeving hebben. Ook zou er gewerkt moeten worden aan gezondere voeding en levensstijl op basisscholen, zodat kinderen dit al van jongs af aan meekrijgen en het probleem als het ware per generatie kan verminderen.

Voorheen richtten we ons vooral op dementie bij ouderen. Echter, de problematiek rondom dementie en ouderdom begint hier af te nemen. Of in ieder geval: raakt ondergesneeuwd door nieuwe welvaartsziekten. Laat u informeren op deze website en kom zelf in actie tot een beter en gezonder leven.